VÅR GEMENSKAP

Västerportkyrkan – för hela livet.

En gemenskap där människor växer i mötet med Jesus Kristus.

Västerportkyrkan bildades 1982 genom ett samgående mellan Kalmar Missionsförsamling och Elimförsamlingen i Kalmar. Kyrkan invigdes 1983 och ligger på samma plats som den tidigare Missionskyrkan. Idag tillhör församlingen Equmeniakyrkan och samverkar med Evangeliska Frikyrkan (EFK).

Hösten 2022 påbörjades att projekt med syfte att utveckla församlingen med gospelmusiken som grund och redskap. Utifrån den processen lever vi med fyra framtidsbilder:

Vi ser:

1. En plats med en varm och växande gemenskap där människor oavsett ålder och bakgrund känner sig hemma.

2. En plats dit barn, unga och familjer älskar att komma, där det finns olika aktiviteter och gospelmusik för barn och tonåringar öppnar nya möjligheter till delaktighet.

3. En plats där människor får redskap och sammanhang för att röra sig i riktning mot Jesus.

4. En plats där lovsången aldrig tystnar, där människor sjunger gospel, sprider kärlek och tillsammans är på resa i riktning mot Jesus.

Vi vill vara en öppen och generös kyrka som välkomnar varje människa som söker sig till vår gemenskap oavsett bakgrund eller tidigare erfarenheter.

Om: Om oss
vpkyrkobild.jpeg